Program

Vybraný program je přístupný pouze po vyplnění přihlášky. Odkazy na registrační formuláře najdete po rozkliknutí informací o konkrétním programu označeného popiskem (registrace) nebo (povinná registrace).

Program v hlavním Laudonově sále

  • Registrace bude probíhat v prostorách předsálí.

  • Konferenci zahájíme úvodním slovem organizátorek a podporovatelů*ek.

  • Mluví se o kultuře ve fundraisingu, o fundraisingové kultuře i o kulturním fundraisingu. Kdo se v tom má vyznat!? Zdá se, že někteří dárci jsou ochotni kulturní projekty velkoryse podpořit, jenže někomu to jde skvěle a někomu skoro vůbec. Čím to? A jak si s tím má poradit zrovna naše organizace?

  • Co motivuje filantropy*filantropky k podpoře kultury a umění? Panel přinese pohled z druhé strany – od jednotlivých dárců*dárkyň i zástupců*zástupkyň nadací a nadačních fondů – a nabídne vhled do jejich hodnot, rozhodovacích procesů a zkušeností. Diskuse otevře prostor pro lepší porozumění motivacím soukromých dárců*dárkyň a propojování kulturních organizací s těmi, kdo je finančně podporují.

    Moderuje: Saša Michailidis

  • Coffee breaks se konají v prostorách kantýny.

  • Jaké jsou možnosti získávání finanční podpory pro kulturu mimo tradiční granty v menších městech a regionech? Panel propojí zkušenosti kulturních aktérů, firem, veřejné správy i filantropie a nabídne různé pohledy na udržitelné financování kultury. Účastníci se podělí o příklady z praxe a otevřou debatu o výzvách i příležitostech, které regionální prostředí přináší.

    Martina Hrbáčková (AFO)
    Tereza Fellner (Naturfyt)
    Bohuslav Vondruška (NIK)

    Moderuje: Jan Žůrek

  • Oběd se koná v prostorách kantýny.

  • Proč firmy sponzorují kulturu a co jim to přináší? Sponzoring je oboustranně prospěšný vztah, který má mít rovnocenný přínos pro kulturní subjekt i firmu – sponzora. Ne vždy to tak v praxi je. Tento blok přinese pohled ze strany sponzorů: proč a jak si vybírají kulturní projekty, co jim spolupráce přináší a jaké jsou její začátky i průběh. V příspěvcích i následné diskusi se zaměříme na výstupy a doporučení, které mohou návštěvníci využít ve své vlastní praxi.

    Moderuje: Saša Michailidis

  • Coffee breaks se konají v prostorách kantýny.

  • Registrace řečníků*ic zde.

    Blok, ve kterém pět odvážných řečníků*ic dostane osm minut u mikrofonu. Bez prezentací, jen s vlastním příběhem na téma kulturního negrantového fundraisingu. Těšit se můžete na otevřené sdílení zkušeností z praxe – od „fuckupů“ s happy endem až po inspirativní tipy, co funguje. Formát připomíná stand-up: krátké, svižné, upřímné a od srdce.

  • Místo upřesníme brzy.

Paralelně probíhající program v ostatních sálech

  • Crowdfunding / online dárcovství je komplexní fundraisingový nástroj, který kromě získání financí umožňuje kulturním institucím v krátkém horizontu výrazně posunout jejich rozvoj, zviditelnění, zapojení komunity či rozjezd nových projektů.

    Součástí programu budou také individuální 20 min konzultace (1na1) se crowdfundingových a online dárcovských platforem (Darujme, Donio, HitHit).

    TERMÍNY:
    1) 10:50–12:10
    2) 12:30–13:10
    3) 14:30–15:50

    Místo: Malý sál

    Registrace zde.

  • Umělá inteligence se stává užitečným pomocníkem i ve světě neziskového fundraisingu. Na workshopu s Kateřinou Švidrnochovou získáte přehled hlavních AI modelů a jejich možností a vyzkoušíte si praktické postupy, jak je zapojit do každodenní praxe. V menších skupinách budete pracovat na úkolech – od nastavení tone of voice pro komunikaci s dárci, přes tvorbu person a návrhy e-mailů podle AIDA frameworku, až po analýzu databází a simulaci komunikace se sponzorem. Workshop propojí inspiraci z praxe se sdílením výstupů účastníků a nabídne konkrétní tipy, nástroje i doporučené zdroje.

    Místo: Přednáškový sál

    Registrace zde.

  • Crowdfunding / online dárcovství je komplexní fundraisingový nástroj, který kromě získání financí umožňuje kulturním institucím v krátkém horizontu výrazně posunout jejich rozvoj, zviditelnění, zapojení komunity či rozjezd nových projektů.

    Podmínkou úspěchu u crowdfundingu/online dárcovství je správná strategie a realizace, a právě na to se zaměříme v praktickém workshopu, který povede nezávislý konzultant Petr Hanzel.
    Jeho úvodní přednáška(vhled do crowdfundingu) představí jednotlivé druhy crowdfundingu /online dárcovství (dárcovský, odměnový a investiční) a možnosti, jak je strategicky začlenit do své dlouhodobé fundraisingové strategie tak, aby se vzájemně synergicky podporovaly a doplňovaly. V case-study přiblíží klíčové a přitom běžně opomíjené funkce crowdfundingu – organické zviditelnění projektu; aktivizace a rozšíření stávající komunity; otestování poptávky po novém projektu; ověření potenciálu a finanční udržitelnosti projektu pro sponzory, mecenáše a samosprávu a další. V praktické části workshopu si pak účastníci sestaví vlastní koncept strategie kampaně, na který mohou navázat individuálními konzultacemi.

    Úvodní přednáška z workshopu (vhled do crowdfundingu / online dárcovství) bude formou nahrávky přístupná i ostatním účastníkům (aktivním členům artikuly).

    Místo: Přednáškový sál

    Na workshop se přihlašte tímto formulářem. Na základě přihlášek bude vybráno 10 účastníků*ic – o výsledcích budete informováni před konferencí.

  • Crowdfunding / online dárcovství je komplexní fundraisingový nástroj, který kromě získání financí umožňuje kulturním institucím v krátkém horizontu výrazně posunout jejich rozvoj, zviditelnění, zapojení komunity či rozjezd nových projektů.

    Q&A panel se zástupci crowdfundingových a online dárcovských platforem (Darujme, Donio, HitHit) je otevřený pro všechny návštěvníky konference.

    Místo: Přednáškový sál

  • Registrace spustíme brzy.

    Nový interaktivní formát, ve kterém si zástupci kulturních projektů vyzkouší, jak působí na firemní partnery, dárce a filantropy. V krátkém čase (3–5 minut) představí svůj projekt a požádají o podporu – finanční či jinou. Následuje pětiminutová zpětná vazba a otázky od „komise“ složené z odborníků i potenciálních podporovatelů. Cílem je natrénovat srozumitelnou a přesvědčivou komunikaci směrem k lidem mimo kulturní sektor a získat praktické tipy pro zlepšení.

* Změny v programu vyhrazeny.